tisdag 14 december 2010

MUSIKBLOGGEN 2


Goo goo dolls- live in Buffalo july 4th 2004

I några år hade jag lyssnat på goo goo dolls, efter att jag märkt att min syster lyssnade på detta underbara band. Jag kommer ihåg att vi hade fem låtar på datorn och dessa var big machine, broadway, give a little bit, slide och black balloon tror jag bestämt. Goo goo dolls bildades faktiskt så tidigt som 1986, vilket jag blev glatt överraskad över. I år har de också släppt ett nytt album, som jag tyvärr inte hunnit lyssna så mycket på.

Jag kommer inte ihåg hur gammal jag var när jag fick denhär live-dvd & -cdn. Men 15-16 skulle jag gissa på. Jag vet inte varför jag valde just dethär albumet av alla, men jag antar att jag gillade att olika låtar från olika album var samlade i ett och samma, att det var live gjorde inget.
Jag blev positivt överraskad för jag tyckte att det lät jättebra, jag började gilla dem mer och för tillfället samlar jag deras album också.

Alla låtar är i princip bra, den mest kända för de som inte lyssnar på GGD är kanske iris. Kanske p.g.a Ronan Keating som var rastlös och gjorde en värdelös cover på den och gjorde den känd genom honom, vilket jag djupt föraktar.
Min favorit på albumet är.. black balloon, för de har gjort om introt live till något mycket bättre!

1 kommentar: