lördag 26 september 2009

drömmar

Jag satt på bussen en morgon och funderade (finns inte så mycket annat att göra under resan) och kom fram till att det känns underbart att vara här i Uppsala. Att studera i Sverige har i flera år varit en dröm för mig och samtidigt lite som ett mål. Men i bakhuvudet har det omedvetet gnagit i mig att jag inte skulle våga, att jag aldrig skulle nå detta mål. Omedvetet har jag tänkt att jag antagligen fegar ur när det gäller och gör som andra finlandssvenskar - åker till Åbo eller Helsingfors (observera att det inte är något fel med att studera eller bo i dessa städer iallafall!). När jag satt på bussen denna morgon som jag funderade över detta slog det mig att jag inte fegade ur, jag trotsade mina rädslor och nådde mitt mål, jag bevisade för mig själv att jag vågade. Jag vågade. Och det är jag väldigt stolt över. Nästa mål är att utföra min utbildning och få min kandidatexamen, och att döma av tidigare upplevelser tror jag att det kommer gå fint!


He en trevlig kväll :)
Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar