torsdag 1 oktober 2009

Onsdag - middag

På onsdagkväll drack jag en hel öl för första gången på hur länge som helst!! E så stolt! Norrlands guld.

Jag tänkte berätta om denna onsdag som blev mycket bättre än jag hade trott.
Först var det föreläsning mellan 9-12. Sen var jag i skolan en stund, plugga lite, satt på en dator en stund. Sen åkte jag in till stan för att träffa My. Vi stack till hemköp och handla, vi skulle nämligen göra två vegetariska pizzor.. När vi kommer in till affären så kommer vi på att ingen av oss har ätit vegetarisk pizza förut och inte heller gjort nån sån pizza. Vad ska det vara för fyllning på en vegetarisk pizza? Vi funderade och sen handla vi en massa olika saker, det här ska nog gå fint tänkte vi! Så kom vi till Mys. Vi gjorde pizzorna, och det blev en med soltorkade tomater, rödlök, fetaost, vanlig ost, champinjoner, ananas och på den andra majs, ananas, champinjoner och ost. (Dom blev jättegoda! Och alla tyckte att det var en så bra pizzabotten! nöjd.)

Sen gick vi till tobbes, där vi skulle ha middag. Jag har nu klottat ner min gröna jacka med plåten så den ser inte så fin ut just nu. Alla reccar var redan på plats och sedan kom faddrarna och väl-com! Vi bjöd på vitt vin, rött vin och öl. Till efterrätt hade vi panakotta (?) och jellow! Panakottan (?) var så himla god, går inte att beskriva med ord! I jellow var det ju också sprit då, men det smakade apelsin och var helt okej :)
Det blev en väldigt lyckad kväll med goda pizzor och trevligt folk!
TACK

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar